Brzdové destičky GRAPHEN, SRAM G2|Guide - KERAMICKÉ


Cena
940 Kč

Výrobce

Kód produktu
AB-5962

ks

Naprostá BOMBA - novinka - KERAMICKÉ brzdové destičky Více

Keramické brzdové destičky na kolo s brzdovým systémem SRAM  

  • GRAPHENpads® - nová éra jistoty a konzistence brzd je tady. 
  • představují zcela nové měřítko pro odvětví brzdových destiček díky našemu jedinečnému přístupu ke konstrukci chladicích žeber zadní desky
  • na míru vytvořenému potahu zadní desky grafenem a také zcela nové třecí směsi, která využívá speciálně upravený grafen namísto toxické mědi.
  • Tyto destičky jsou vhodné pro silniční třmeny Sram, jako je eTap AXS, stejně jako Level Ultimate a další.
  • Destičky se vyrábějí v EU.
  • Předvídatelnost a výkon, které vám umožní získat plnou kontrolu nad brzděním
  • Větší jistota při sjíždění
  • Žádné vadnutí brzd, větší konzistence a spolehlivý pocit z brzdění v zatáčce za zatáčkou, a to i v těch nejnáročnějších sjezdech.
  •  Snižují únavu rukou díky výrazně menší síle na brzdové páky potřebné k dosažení výkonného brzdění ve srovnání s konkurencí. 

Složení: Keramická organická třecí směs Performance obsahující grafen. Tepelný povlak obsahující grafen. Nepoužíváme měď ani žádné těžké kovy
Použití: Za všech povětrnostních podmínek
Balení: Dvě destičky (sada na kolo), jedna pružina

Kompaktilní: 
Sram
SRAM G2 Ultimate, RSC ; Guide Ultimate, RSC, RS, R, T ;
Avid
XO Trail, Elixir 9 Trail, Elixir 7 Trail, Trickstuff Direttissima (C42 caliper), Piccola HD (C42 caliper only)

Brzdové destičky jsou nejdůležitější součástí kola, která určuje, jak jistě můžete sjíždět. Klíčovým prvkem jejich optimálního výkonu je udržovat teplotu brzdových destiček a rotoru na co nejnižší úrovni (ideálně pod 400 °C), zejména při delších sjezdech. Čím více se destičky zahřívají, tím rychleji vadnou, což znamená, že ztrácejí schopnost spolehlivě vás zpomalit, když je to potřeba. Přehřáté destičky ztrácejí brzdnou konzistenci a při každém stisknutí brzdové páčky se chovají jinak, což značně snižuje vaši jistotu při brzdění, což vás efektivně nutí jet mnohem pomaleji. Proto společnost Shimano zavedla u kotoučových destiček chladicí žebra ve snaze snížit jejich provozní teplotu. Ideální brzdová destička bude mít stejný předvídatelný brzdný výkon, počáteční brzdný záběr a dokonalou modulaci během dlouhého sjezdu. Po třech letech vývoje jsme přesvědčeni, že právě toho jsme s našimi brzdovými destičkami GRAPHENpads® dosáhli. Výsledky strojních testů a termovizního snímkování ukazují, že se nám podařilo snížit teplotu destiček a rotoru až o 35 % oproti konkurenci a zcela eliminovat vadnutí brzd. Rotory jsou opakovaně zahřívány na vysoké teploty přesahující 500 °C, čímž se zvyšuje nebezpečí změknutí materiálů rotorů temperováním. Měknutí temperací způsobuje zvýšené opotřebení a deformace rotoru a vede ke snížení brzdného výkonu. Z tohoto důvodu je nesmírně důležité co nejrychleji odvádět teplo z rozhraní rotor-obložení.

Grafen je stále velmi novým materiálem, zejména v oblasti třecích brzdových směsí. Díky jeho velmi unikátním vlastnostem a dlouholetému testování se nám podařilo vyvinout třecí materiál, který nemá obdoby. V automobilovém průmyslu, kde již téměř každá významná automobilka podala několik patentových přihlášek na třecí směsi obsahující grafen, je jasně vidět, že je to budoucnost brzdových destiček. Nové předpisy, které začnou platit od roku 2025, zakážou používání měděného prášku v destičkách. Grafen je nejen vynikající náhradou mědi, ale i významným vylepšením z hlediska výkonu. Jsme první společností v cyklistickém průmyslu, která nabízí grafen v třecí směsi.
Abychom pochopili, proč je grafen tak dobrým materiálem pro třecí směs, musíme pochopit, jak se třecí směs vyrábí. Typická organická třecí směs obsahuje pět tříd složek: vláknitý materiál vyrobený z anorganických/organických/kovových vláken (např. měď), pojivo (např. termosetový polymer), "plnivo" (různé měkké keramické prášky), jedno nebo více maziv/změňovačů tření (např. grafit, měď), jedno nebo více abraziv (tvrdé keramické prášky). Pojivo, což je obvykle fenolová pryskyřice, která spojuje všechny složky dohromady, má velmi vysoký koeficient tření, proto je nutné přidávat modifikátory tření/maziva, aby se koeficient tření snížil a umožnila se modulace brzdění. Měď je skvělým příkladem materiálu, který funguje nejen jako vlákno, ale je také mazivem a vodičem tepla do zadní desky. Grafen je naproti tomu několikrát pevnější než měď, vede teplo 3-6krát lépe a jeho koeficient tření je o několik řádů nižší. Vyloučením mědi a nalezením správného poměru grafenu a dalších složek jsme vytvořili jedinečný třecí materiál, který poskytuje mimořádný výkon.

Instalace: Dodržujte správný postup při instalaci. Zanedbání tohoto postupu povede k podprůměrným zážitkům.

1. Odstraňte kolo a staré brzdové destičky.

2. Pomocí čističe brzd vyčistěte vnitřní část třmenu a povrch rotoru (případně použijte izopropylalkohol)

3. Vyčistěte brzdový kotouč a povrch rotoru. Jemně zatlačte každý pístek zpět do těla třmenu (například pomocí velkého šroubováku). Poté namontujte nové destičky a pružinu

4. Nejdůležitější část - Při jízdě rychlostí přibližně 20 km/h (12 mil/h) v bezpečném prostředí brzděte rovnoměrně, dokud rychlost neklesne na rychlost chůze. Opakujte 20krát. Poté 10krát agresivně zastavte

Parametry
Směs keramické
Brzdový systém SRAM / Avid